دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اسرائیل: از سال آینده می‌توانیم به اروپا گاز صادر کنیم
یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولز، صدراعظم آلمان در برلین گفت: «ما از سال آینده قادر خواهیم بود به اروپا گاز صادر کنیم».

آلمان: دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک غیرممکن است
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد «جواب ایران به پیشنهاده اتحادیه اروپا در خصوص احیای برجام» مثبت نبوده است. وی تاکید کرد که «دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است.»

شناسایی ۵۰ هزارکلونی موش در تهران
به گفته مسئولان شهری تاکنون ۵۰ هزارکلونی موش در شهر تهران شناسایی شده. بهترین مکان برای رشد این حیوانات موذی اغذیه فروشی‌هاست. اگر زیرساخت‌های شهری تغییر کند فضایی برای رشد این حیوانات موذی باقی نمی ماند.

توضیح بانک مرکزی درباره «تجاری» حساب شدن حساب بانکی
سخنگوی بانک مرکزی، برخی ابهامات درباره مصوبه مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری را تشریح کرد و گفت: دو شرط به‌طورهمزمان برای حساب تجاری تعیین شده که نخست تعداد «واریز به» حساب بیش از صد فقره باشد و درعین‌حال، مجموع مبلغ واریزی هم به بیش از ۳۵ میلیون تومان برسد. سخنگوی بانک مرکزی تصریح کرد: مبنا، تنها تعداد «واریز به» حساب است، نه تراکنش.

ساخت پهپاد ایرانی مخصوص تهاجم به اسرائیل
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، پهپاد آرش ۲ را مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفته است. امیر حیدری اظهار داشت: گفت: آرش ۲، پهپاد راهبردی و نقطه زن است که توانست در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش همان نقطه‌ای که موشک فتح ۳۶۰ مورد اصابت قرار داد را منهدم کند. او گفت: منتظر دستور برای به کارگیری آرش ۲ هستیم.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات کنگره
ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات کنگره در آمریکا گفت: تا این لحظه چنین درخواستی را دریافت نکرده‌ایم. او همچنین د پاسخ به سوال دیگری گفت: این‌که اروپا چرا به رغم نیاز به انرژی و نیاز مردمشان به شرایط بهتر مایل نیستند از ظرفیت‌های انرژی ایران برای تامین بخشی از نیاز مردمشان استفاده کنند باید از دولتمردان اروپایی پرسید.

ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم
رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضاء و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاست‌ها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاستها تأکید کردند. پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت با نرخ رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد و تک‌رقمی کردن تورم طی پنج‌سال از بندهای این ابلاغیه است.

واکنش ایران به بیانیه اروپایی ها
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه سه کشور اروپایی  اظهار داشت: این اقدام سه کشور اروپایی نادرست و نسنجیده در یک زمان نادرست بود و ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود. ایران در روند مذاکرات جاری همه تلاش خودش را به خرج داد که مبتکرانه و سازنده عمل کرده و مسیر را به سمت انجام توافق باز کند. توافق یک مسیر دو طرفه است و انتظار این بود طرف‌های مذاکره در این مسیر سازنده عمل کنند.

موضع ایران درباره نشست شورای حکام
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره نشست شورای حکام آژانس و احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی بیان کرد: در رابطه با نشست شورای حکام تا جایی که اطلاع داریم تا الان پیش نویس قطعنامه‌ای برای نشست ارائه نشده است. معتقدیم که هرگونه تکرار اقدام غیرسازنده مشابه اقدام غیرسازنده قبلی در آژانس مجددا نتیجه غیرسازنده خواهد داشت. امیدواریم برخی کشورهایی که اعتبار آژانس برای آنها اهمیت دارد اعتبار آژانس را به عنوان سازمان فنی و تخصصی و غیرسیاسی قربانی دیدگاه‌ها و منافع سیاسی خودشان نکنند.

از ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل دادند
حسین مذنب نماینده تام الاختیار وزیر راه در ستاد اربعین گفت: در حالی که وزارت صمت برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس تعهد داشت اما ۱۱ دستگاه اتوبوس به سفرهای اربعین اختصاص داد.

حکم اعدام برای سارق بزرگراه نیایش
القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به ارائه گزارشی پیرامون روند رسیدگی‌های قضایی انجام‌شده در خصوص برخی پرونده‌های سارقین به عنف و متجاوزین به حقوق عمومی پرداخت و گفت: پس از برگزاری جلسه دادگاه سارق بزرگراه نیایش، حکم اعدام این فرد صادر شد. وی گفت رسیدگی‌های قضایی نسبت به این قبیل مجرمین، «خارج از نوبت، قاطعانه و بدون اغماض» است.

تبلیغات کردند که ظرفیت ۵ میلیون نفر در مرز را داریم اما نداشتیم
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مشکلات پیش‌آمده برای زوار، می‌گوید بنده در گذشته، سه سال دبیر اربعین حسینی بودم و زمان را مدیریت می‌کردیم که چه موقع طرح ترافیک ایجاد شود و حتی تعداد اتوبوس‌هایی که باید آن سمت مرز می‌رفتند را در قالب کمیته‌هایی تعریف کرده بودیم ولی متاسفانه برخی مواردی که باعث ترافیک و ازدحام شد، پیش‌بینی نشده بود. از سوی دیگر تبلیغات زیادی کردند که تا 5 میلیون نفر آمادگی داریم که این امر خود باعث ازدحام جمعیت و مشکلات ناشی از آن شد. در عین حال با حضور نیروهای مرزبانی، نیروی انتظامی، ستاد شهرستان و استاندار کرمانشاه که خودش در میدان کار بود، مرز خسروی روان و آرام است. در حال حاضر این مرز بهترین و روان‌ترین مرز برای تردد زائران است.

اظهارات تازه گروسی در خصوص ایران
رافائل گروسی در کنفرانس خبری پیش از نشست شورای حکام گفت با خاموش شدن دوربین‌های نظارتی آژانس، خلا نظارتی بر برنامه اتمی ایران بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. او با بیان اینکه در مورد تحقیقات، پیشرفتی حاصل نشده گفت: ما درمورد آثاری از اورانیوم در مکان هایی اعلام نشده در ایران سئوال می پرسیم؛ چرا می گویید سئوالتان سیاسی است؟

شکست باورنکردنی گرایی در فینال
در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در دیدار نهایی مقابل میت نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان به روی تشک رفت و در شرایطی که ۴ بر صفر از حریف خود پیش بود، در ۳ دقیقه دوم ۵ امتیاز از دست داد و در نهایت با شکست ۵ بر ۴ به مدال نقره جهان بسنده کرد.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها